Hervey Bay en Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Laura - WaarBenJij.nu Hervey Bay en Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Laura - WaarBenJij.nu

Hervey Bay en Fraser Island

Door: Sheryn

Blijf op de hoogte en volg Laura

18 April 2015 | Australië, Hervey Bay

Aangezien ik weer een heel verhaal heb getypt en die stomme app blijft hangen en alles heeft gewist en ik geen zin heb om opnieuw te beginnen heb ik het verhaal van Sheryn maar geknipt wat ze In de groeps app heeft gegooid,!have Fun en wij gaan zo lekker een bordje gado gado eten!!wat nou backpackers wij...luxepaarden...!

Oke, zoals jullie gewend zijn begin ik met een blunder.. Bert en mieke kwamen ons ophalen bij ons hotel om naar hervey bay te gaan. Laura en ik wachten bij de receptie, ik had namelijk tegen mieke en bert gezegd dat we bij de ingang van het hotel zouden wachten op hun. Na 1,5 uur wachten(na afgesproken tijd) zagen we mieke ineens van de andere kant aan kwam lopen.. Hotel had blijkbaar 2 ingangen. Duss.. Met vertraging de auto in en on our way to hervey bay.. Hele mooie landschappen gezien en lange wegen zonder iets langs de weg. Tegen de avond een tussenstop gemaakt bij een benzinepomp om wat te nuttigen. Stapt laura bijna op een supergevaarlijke spin, midden op het pad, een huntsman, zoek maar op. Ik liep als een paard te dressuren.. Jakk!! Dus.. Bij aankomst in een supergrote villa ontvangen door de dochter van mieke. De volgende dag hebben we een dagtour gedaan naar fraser island. Ik had niet verwacht dat het zo'n indrukwekkende tour zou zijn. Fraser island is het grootste zandeiland van de wereld. We gingen met een 4wheeldrive bus het eiland rond. Alleen als je echt ervaren bent kun je een jeep huren en zelf het eiland verkennen want het is alleeeen maar zand en hobbels dus je zit snel vast daar. Ohja, onderweg op de ferry naar fraser island besloten lau en ik nog een koffie te pakken 5 minuten voor aankomst. Wat een stom idee natuurlijk. Ik zat in de bus. Toen deze eenmaal begon te rijden vlogen we letterlijk uit de stoelen op en neer en werden we van links naar rechts geslingerd. Vergelijk het met een achtbaan. Mensen met rug en nekklachten wordt ook afgeraden om deze tour te doen. Dus ik met mijn hete koffie in de bus(achtbaan). Koffie vloog overal heen, ik lag in een deuk, ik kon mezelf niet houden dus ik jankte van het lachen.. buiiiikpijn van het lachen wij!! Laura heeft gefilmd voor zover dat ging...Fraser island staat bekend om de dingos die daar leven, dat zijn Aziatische wolven. Het laatste pure dingo ras woont op dat eiland. We kregen een hele veiligheidsinstructie want die lopen daar los rond.
Als eerste kwamen we in het regenwoud terecht. Jeetje wat een ervaring.. Wat een schoonheid, reuzebomen en alles wat je verwacht in een jungle is daar. Kan er niet over uit hoe indrukwekkend dat was.. Droomvlucht.. Dooie python gezien. Toen weer de bus in. Het regenwoud uit en naar de kustlijn. De tourleider waarschuwde om uit te kijken naar tijgerhaaien die daar met een groot aantal aanwezig zijn, springen soms omhoog achter de vissen aan, ook geen surfers te zien want is te gevaarlijk. Met 80km over het strand was een hele ervaring. Op het strand de 2e stop. Een scheepswrak.. Supergaaf!! Hierna naar eli creek. Freshwater.. Super zuiver door al het zand van het eiland. In eli creek laat je je meenemen door de stroming welke uiteindelijk uitkomt in de zee.. Foto's volgen. Het lijkt net nep zo mooi is het.. Onderweg naar de lunch kwamen we een dingo tegen, liep op het strand met een missie, eten!! De tourleider gooide het stuur om en ging erachteraan. Stopte omdat de dingo ook stopte en pakte een rottende kokosnoot die precies langs de bus lag om deze te eten. Lucks on our side!! In de bus kregen we veel interessante info van de tourleider: o.a dat van de 50 giftigste slangen ter wereld er 20 op fraser island leefde.. En in grote hoeveelheden!! Ook in het kreekje waar we in hebben gezwommen etc. We kregen ook een les hoe om te gaan als je er een tegenkomt.. Spannend! Oke, op naar de laatste stop: lake mackenzie. Kraanwater in een meer, superwit zand(zelfde als whitehaven) Ph waarde van het water is hetzelfde als in onze conditioner.. Lake mackenzie is een spa.. Met het zand hebben we onszelf gescrubd, haren in het water, en daar zit het vol met de visjes die de dooie huidcellen van je huid eten. Als je lang genoeg stil bleef staan kwamen ze vanzelf knabbelen. Een gratis dagje spa van moeder natuur.. What a day again! Wat een mooie plekken op deze wereld.. Echt een aanrader!! Nee, een must!! In het echt is het zo veel indrukwekkender dan op de foto's.. Oke, even denken wat nog meer. We maken zo veel mee dat ik het allemaal niet kan onthouden.. Vandaag hebben we bus geboekt, morgen vertrekken we naar Noosa. We zouden vandaag gaan peddleboarden maar het was eb toen we daar kwamen en te gevaarlijk omdat we anders op koraal konden vallen. Wij zeker als beginners whaha. Vandaag rustig dagje gehad en gezellig met de family op pad geweest. Having the best time

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Laura

Actief sinds 02 April 2015
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 3317

Voorgaande reizen:

02 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

04 April 2015 - 01 Mei 2015

Australie

Landen bezocht: