Noosa t/m Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Laura - WaarBenJij.nu Noosa t/m Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Laura - WaarBenJij.nu

Noosa t/m Byron Bay

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

23 April 2015 | Australië, Byron Bay

Goedemorguhh,
We lopen zwaar achter met onze verslagen, de tijd gaat zo snel en we zien zo veel dat we amper de tijd hebben om alles in ons op te nemen!
1 ding is duidelijk, allebei zijn we ontzettend aan het genieten van dit mooie land!

Vanaf Hervey Bay zijn we met de bus naar Noosa gereden, dit plaatsje staat bekend om de vele surfers en relaxte sfeer. Daar aangekomen zijn we op zoek gegaan naar een slaapplaats en kwamen we uit bij een backpackers hostel. Jullie heben geluk dames, er zijn nog precies 2 plekken vrij op de slaapzaal van 16 man!uhhhhh...geluk??ik was al bijna omgedraaid.
Gelukkig na even verder te hebben gekeken kwam er ook een 2 persoonskamer vrij, good karma is with us! Doe ons die maar!
In noosa zijn we 2 nachten gebleven, super leuk plaatsje om langer te blijven maar dat redden we helaas niet. Vanaf Noosa hebben we een auto geregeld voor een week en onze roadtrip kon nu echt gaan beginnen!

Na even geoefend te hebben met rijden, raar man dat links schakelen en links rijden, zijn we aangereden naar de Steve Irwin Zoo. Omdat de scholen weer waren begonnen op dinsdag was het heeeeerlijk rustig in de Zoo. We hebben maar een halve dag nodig gehad hier. We hebben natuurlijk de show gezien met de krokodillen, op de foto geweest met een python en Kangaroes geaaid. Helaas weeeer geen quakkas gezien,...
Hele mooie dierentuin met indrukwekkende beesten,Sheryn droomt nog steeds over de python.

Daarna zijn we meteen doorgereden naar Surfers Paradise, we hadden eigenlijk nog een extra stop gepland maar het rijden ging zo lekker dat we meteen door zijn gegaan. Als je Surfers binnen rijdt zie je meteen de gigantische hoogbouw aan de Gold Coast. Ook natuurlijk weer een heleboel surfers bezig in de zee, flinke golven! Weer op zoek naar een slaapplaats en dit x een motelletje aan mermaid avenue, hoe toepasselijk. Savonds een hapje gegeten, goed koud daar savonds! Het koelde flink af en het waaide dus ik was blij dat ik toch een lange broek en jasje mee had genomen. Ondertussen ook meegekregen van de storm in Sydney waarbij ook doden zijn gevallen, even kijken of we onze plannen moeten aanpassen of niet.

De volgende dag na een ontbijtje in het auperrrr grote winkelcentrum gingen we op weg naar Byron Bay. Ipv de gebruikelijke snelste Bruce highway te pakken zijn we nu via de Gold Coast Hw gereden, dit hadden we veel eerder moeten doen. Recht langs de kust, ohhhhhh kijk hier zo mooi!!!ohhhhh neeee hierrrr veeeeeel mooier!!!stoppen!!!!pauze!!!
Zo kwamen we nog niet veel verder. Uiteindelijk toch goed en wel aangekomen in Byron Bay, het bekende hippie stadje van Australië. Meteen weer een motelletje opgezocht en verkennen maar. Alles op loopafstand en wat een leuk en gezellig plaatsje is dit zeg! Je ziet best wel wat zweverige hippies rondlopen op blote voeten maar iedereen is ook hier super vriendelijke en relaxed. Mssn zijn ze toch gewoon allemaal stoned. Wat winkeltjes bekeken, strand opgezocht, gegeten en de vuurtoren bezocht waar je een amaaaaaaaazing uitzicht hebt met zonsondergang. Op de terugweg overgehaald om een surf lesje te boeken, Sheryn altijd met d'r grote mond 2 wkn terug we gaan surfen blabla, en nu was ik degene die d'r nog over moest halen om het te gaan doen hahaha geweldig. I love you ;)
Savonds ng een paar biertjes gedronken en kwamen er 2 Hollandse jongens naast ons zitten en jawel hoor, brabanders?ja joh, Eindhoven!oh nee he...;)

Nu snel aankleden, er is een markt bezig waar we heen willen en dan vanmiddag surfen, to be continueel
De kans dat we haaien zien is 20%, Sheryn heeft de hele nacht wakker gelegen...

Dikke kus

• 25 April 2015 - 07:54